Subject: FW: Esmatasandi õigusabi puuetega inimestele
From: "Liisa-Ly Pakosta - JUSTDIGI" <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Date: Fri, 20 Jun 2025 17:55:21 +0300

From: Õigusteenuste Büroo SA <[email-masked]>
Sent: Friday, June 20, 2025 2:55 PM
To: Liisa-Ly Pakosta - JUSTDIGI <[email-masked]>
Subject: Esmatasandi õigusabi puuetega inimestele
Importance: High

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere, lp minister Liisa-Ly Pakosta

Teie poole pöördub 9. juunist oma kahekümne viiendat tegevusaastat
alustanud vabaühendus, ka pikaajaline justiitsministeeriumi
õigusabiprojektide partner, sihtasutus Õigusteenuste Büroo (ÕTB).

Lisaks oma 25nda juubeli poole kulgemisel, on ÕTB-l Eesti Puuetega
Inimeste Koja partnerina käsil erivajadustega isikutele esmatasandi
õigusabi tagamise koostöö märtsini 2026.

Ühiskonna riskirühmadele riigi poolt toetatud õigusabi valdkonna suurim
ümberdisain jõustus aastal 2017, tänane õiguslik alus riigi toetatava
õigusnõustamise määrusega pärineb aastast 2021.

ÕTB on justiitsministeerium rohujuuretasandi partner esmatasandi õigusabi
tagamisel olnud aastast 2005.  Täpne olles, siis varemgi, kuna ÕTB kaasati
riigi õigusabi seaduse esmatasandi teenuse väljatöötamisesse.

Vahetult enne suvist suursündmust ja loodetavasti enne puhkust, pöördub
ÕTB Teie poole palvega, olla kaasatud riigi poolt toetatava esmatasandi
õigusabi jätku- või uuenduste disainimisse.

ÕTB tutvus tänase koalitsioonilepingu õigusriigi alapeatükiga ja omab
mõtteid, kuidas meile kõigile armas Eesti riik, saaks jätkuvalt ja mitte
väga kulukalt olla hooliv väga erilise – erivajadustega isikud (tuhanded
kaasmaalased) – sihtgrupi jaoks. Sihtgrupi, kelle huvides sisulise esmase
õigusteenuse otsuste disainimisel, on ligipääsetavus võtmeküsimus.
Erivajadustega isikutele teenuste ligipääsetavuse parima ekspertteadmise
saab Eesti Puuetega Inimeste Kojast, ministeeriumi tänaselt
lepingupartnerilt. Kui leiate aja ja Teil on huvi, kuidas täidab ÕTB
erivajadustega isikutele (ka mh nägemis-, kõne ja kuulmispuudega) sisulise
esmatasandi õigustoe kohustust, tuleksime seda meeleldi seda tutvustama.

ÕTB veerandsajandi pikkune õigusprojektide kogemus ja sihtgrupi tunnetus
on asjalik kapital.

Häid saabuvaid pühi soovides!

Hille Raud

juhataja

SA Õigusteenuste Büroo

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

5385 0005